« Zergatik ez nauk maite? | Izena jarri »
Belarraren ahoa / Harkaitz Cano / Alberdania, 2004
Belarraren ahoa Ana Unanue / Aizu!, 2005-05
Istorioa: Europa mendean hartu ondoren, Manhattanerantz doa Hitler, ontzidi baten buru. Itsasontziko sotoan Charles Chaplin komediantea darama preso. Hirurogei urte lehenago, Olivier Legrand izeneko polizoi batek bidaia bera egin zuen, Askatasunaren Estatua puskatan zeraman itsasontzian ezkutatuta.
Emaitza: narrazio samurra eta ustekabekoa. Merezi du. Harkaitz Canok iragan-fikzioa egiten du, Historia berrasmatuz eta berak kontatu nahi dituen istorioak txertatuz. Liburuan bi zati bereiz daitezke, nabarmen samar gainera; hasieran ematen du satira politikoaren bidetik joko duela, baina erdi aldetik aurrera —liburuko bi istorioak gurutzatzen diren unetik aurrera— beste lurralde batera garamatza egileak, alegoria poetikoarenera hain zuen. Liburua “askatasun pertsonalaren alegoria” dela dio argitaletxeak kontrazalean. Baliteke, baina batez ere egilearen askatasuna nabarmenduko nuke nik. Lasartearrak gogoak eman diona idatzi du, ez espero zitekeena. Libre utzi du irudimena, genero sailkapenetatik ihesi, eta oihartzun berri bat lortu du. Zenbait gauza oso Harkaitz Canorenak dira: ziztada ironikoak, sinbolismo handiko irudiak, ukitu poetikoa, eszena zinematografikoak; baina beste batzuk ez horrenbeste. Norenak ote?
Kandelikara
Harkaitz Cano
Peru Iparragirre
Zoonomia
Nerea Arrien
Paloma Rodriguez-Miñambres
Itzalen distira
Arrate Egaña
Hasier Rekondo
Ene anaia femeninoa
Marina Tsvetaieva
Amets Iriarte
Zoonomia
Nerea Arrien
Maddi Galdos Areta
Ekaitza eta beste 34 ipuin
Kate Chopin
Paloma Rodriguez-Miñambres
Haragi hosto
Juan Ramon Makuso
Mikel Asurmendi
Azken etxea
Arantxa Urretabizkaia
Amaia Alvarez Uria
Mina hartzeko ere
Juan Luis Zabala
Paloma Rodriguez-Miñambres
Gezurra berdaderoa
Bertol Arrieta
Pako Aristi
Uda betea
Aritz Gorrotxategi
Jose Luis Padron
Basairisa
Louise Gluck
Aitor Francos
Sortaldekoak
Hedoi Etxarte
Mikel Asurmendi
Lagun minak
Jon Benito
Asier Urkiza