« Bi kontu Petersburgeko | Lehen triptikoa »
Gadafi hiltzeko agindua / Xabier Gereño / X. Gereño, 1987
Gadafi hiltzeko agindua Xabier Mendiguren / Argia, 1987-11-29
“Beste gereñokeria bat” komentatuko duzue askok eta askok honen berri izatean, eta ez zaizue arrazoirik faltako. Izan ere, Gereñoren nobelen ezaugarri guztiak ditu honek ere: euskara erraza eta kontakizun bizia, atsegina.
Bestela ere azal genezake elaberri honen nolakoa: hizkuntzari dagokionez, ez gatzik ez piperrik gabea, kalkozalea, pobrea, euskaltegietako ikasleentzat idaztearen poderioz edo ikasle horien huts berberak egiten dituena.
Bizitasunari buruz berriz, zer esan? Gauzak azkar gertatzen dira bai, baina hemen ere P. Aristik esandako hura aplika liteke: “suspense gutxi, suspenso asko”. Pertsonaiak guztiz estereotipatuak dira, nortasunik gabeak; leku eta giroak dokumentazio gabeak (ez da nahikoa mapa koxkor bat kopiatzea); ekintzak ingenuitate izugarrikoak, sinestezinak; noizbehinkako komentario politikoak, merkeak, negargarriak ez esatearren.
Politika fikzio eta espioi genero honetatik zerbait irakurria dela erakusten du Gereñok, liburu bat baino gehiago aipatzen baitu, baina ez dirudi gehiegi ikasi dienik.
Hala eta guztiz, nik uste dut holako nobelek ere funtzio bat betetzen dutela eta bere txokoa behar dutela euskal literaturaren barnean. Oso exigente ez diren irakurleentzat besterik ez bada ere.
Kontra
Ane Zubeldia Magriñá
Jon Jimenez
Simulakro bat
Leire Ugadi
Maddi Galdos Areta
Kontra
Ane Zubeldia Magriñá
Paloma Rodriguez-Miñambres
Patrizioak eta plebeioak
Kepa Altonaga
Mikel Asurmendi
Turismo hutsala
Fito Rodriguez
Asel Luzarraga
Zoriona, edo antzeko zerbait
Karmele Mitxelena
Ainhoa Aldazabal Gallastegui
Pleibak
Miren Amuriza
Mikel Asurmendi
Izena eta izana
Jon Gerediaga
Asier Urkiza
Amok
Stefan Zweig
Nagore Fernandez
Auzo madarikatua
Felix Urabayen
Jon Jimenez
Lur jota Parisen eta Londresen
George Orwell
Amaia Alvarez Uria
Olatuak sutzen direnean
Haritz Larrañaga
Joxe Aldasoro
Bisita
Mikel Pagadi
Mikel Asurmendi
Lur jota Parisen eta Londresen
George Orwell
Asier Urkiza