« Haizeak lore hautsa darabil | Zorionaz eta beste inperfekzioez »
Zorion perfektua / Anjel Lertxundi / Alberdania, 2002
Biktimaren aurpegia Javier Rojo / El Correo, 2003-03-26
Anjel Lertxundik Euskal Herrian pairatzen den biolentzia egoeraz idatzi nahi izan du bere azken honetan. “Zorion perfektua” izenburu adierazgarria du. Honetarako, ikuspuntu berezi bat hautatu du: hilketa baten lekuko suertatzen den hamasei urteko neskarena. Neska honen begien aurrean pertsona bat hil baitute eta neskaren begiradak biktimaren begiradarekin bat egin baitu heriotzaren momentuan. Abiapuntu interesgarri honekin kontatzen da neska horrek nola ematen dituen hurrengo hogeita lau orduak. Baina protagonista horren ikuspuntua eskaintzen bada ere, ez zaio irakurleari neskaren ikuspuntua eskaintzen, baizik-eta handik hamalau urtera neska hura emakume heldua bihurtuta daukana. Gauzak honela, gertakari horiek gogoratzean, sentimenduak gogoratu baino gehiago helduaren ikuspuntutik berrinterpretatu egiten ditu. Neska protagonistarekin batera, bere inguruan dauden beste pertsonaia batzuk ere agertzen dira: gurasoak, institutoko irakasleak, kazetariak… Hauek guztiak, ordea, ia-ia ezaugarri bakar batez baitaude karakterizatuta, sinpleegiak suertatzen dira, topikoegiak. Biolentziak pintatzen du gure eguneroko paisaia, eta literaturak ezin dio uko egin errealitate hori azaltzeari, ezer gertatuko ez balitz bezala.
Lakioa
Josu Goikoetxea
Irati Majuelo
Poesia guztia
Safo
Aritz Galarraga
Kontra
Ane Zubeldia Magriñá
Maddi Galdos Areta
Amorante frantsesa
Miren Agur Meabe
Hasier Rekondo
Akabo
Laura Mintegi
Jon Jimenez
Akabo
Laura Mintegi
Asier Urkiza
Gatazka eta abusua ez dira gauza bera
Laura Macaya
Nagore Fernandez
Beste zerbait
Danele Sarriugarte
Ainhoa Aldazabal Gallastegui
Kuntzak eta kerak
Sara Uribe-Etxeberria
Jon Martin-Etxebeste
Hitzetik ortzira
Ana Urkiza
Mikel Asurmendi
Askatasun haizea
Javier Buces
Irati Majuelo
Amorante frantsesa
Miren Agur Meabe
Ibon Egaña
Iragan atergabea
Julen Belamuno
Aiora Sampedro
Meditazioak
John Donne
Mikel Asurmendi