« Ezberdintasuna | Bide ertzeko printzak »
Ragga-ragga dator gaua / Paddy Rekalde / Susa, 2006
Hiri marjinatua Javier Rojo / El Correo, 2007-01-31
Paddy Rekaldek “Ragga-ragga dator gaua” izeneko eleberria eman du argitara. Hasieratik bere literatur ereduak argi daude: Rekaldek errealismo zikinaren parametroetatik idatzi du bere nobela, eta horretarako hiriaren bazterrean geratutako eskualdeak hautatu ditu istorioa kokatzeko. Izan ere, Bilboko eskualde marjinatuetan gertatzen da istorioa eta halako giroan topikoa izan daitekeen pertsonaia jarri du erdigunean, protagonista boxeolari ohia baita, boxeoan ere arrakasta izan ez duena. Joko zikin batengatik boxeoa utzita Galizia aldera joan behar izan du eta matoi moduan lan egin. Aitaren heriotzak ekarri du berriro Bilbora, eta etortzearekin batera, aspaldiko mamuak itzuli dira. Alde honetatik liburu interesgarria da baina narrazioa ez da berez garatzen, ez doa aurrera barneko logika baten arabera. Narraziotik kanpo dagoen osagai batek, ideologiak alegia, determinatzen du zein izango den istorioaren ibilbidea. Halako moldez gertatzen da hau, ezen ideologia azaltzeko adibidea ematen baitu narrazioak, nobela hau onen eta gaiztoen istorio bihurtzen da-eta, onak marjinatu nobleak eta gaiztoak boteretsu zitalak direlarik. Eta banaketa hau nabarmenegia da irakurketan.
Amorante frantsesa
Miren Agur Meabe
Ainhoa Aldazabal Gallastegui
Oroi garen oro
Beatriz Chivite
Maialen Sobrino Lopez
Ahanzturaren aingerua
Maja Haderlap
Asier Urkiza
Espekulazioak
Arrate Egaña
Nagore Fernandez
Dena zulo bera zen
Eider Rodriguez
Txani Rodríguez
Azken batean
Lourdes Oñederra
Mikel Asurmendi
Auzokinak
Gorka Erostarbe
Maddi Galdos Areta
Esker onak
Delphine De Vigan
Irati Majuelo
Meditazioneak gei premiatsuen gainean...
Martin Duhalde
Gorka Bereziartua Mitxelena
Urte urdin ihesak
Jesus Mari Olaizola "Txiliku"
Hasier Rekondo
Emakume oinutsa
Scholastique Mukasonga
Maialen Sobrino Lopez
Erroen izerdia
Jone Bordato
Nagore Fernandez
Azken batean
Lourdes Oñederra
Asier Urkiza
Izena eta izana
Jon Gerediaga
Jon Martin-Etxebeste