« Ezberdintasuna | Bide ertzeko printzak »
Ragga-ragga dator gaua / Paddy Rekalde / Susa, 2006
Hiri marjinatua Javier Rojo / El Correo, 2007-01-31
Paddy Rekaldek “Ragga-ragga dator gaua” izeneko eleberria eman du argitara. Hasieratik bere literatur ereduak argi daude: Rekaldek errealismo zikinaren parametroetatik idatzi du bere nobela, eta horretarako hiriaren bazterrean geratutako eskualdeak hautatu ditu istorioa kokatzeko. Izan ere, Bilboko eskualde marjinatuetan gertatzen da istorioa eta halako giroan topikoa izan daitekeen pertsonaia jarri du erdigunean, protagonista boxeolari ohia baita, boxeoan ere arrakasta izan ez duena. Joko zikin batengatik boxeoa utzita Galizia aldera joan behar izan du eta matoi moduan lan egin. Aitaren heriotzak ekarri du berriro Bilbora, eta etortzearekin batera, aspaldiko mamuak itzuli dira. Alde honetatik liburu interesgarria da baina narrazioa ez da berez garatzen, ez doa aurrera barneko logika baten arabera. Narraziotik kanpo dagoen osagai batek, ideologiak alegia, determinatzen du zein izango den istorioaren ibilbidea. Halako moldez gertatzen da hau, ezen ideologia azaltzeko adibidea ematen baitu narrazioak, nobela hau onen eta gaiztoen istorio bihurtzen da-eta, onak marjinatu nobleak eta gaiztoak boteretsu zitalak direlarik. Eta banaketa hau nabarmenegia da irakurketan.
Zero
Aitor Zuberogoitia
Amaia Alvarez Uria
Oihaneko ipuinak
Horacio Quiroga
Aiora Sampedro
Carvalho Euskadin
Jon Alonso
Mikel Asurmendi
Egurats zabaletako izendaezinak
Rakel Pardo Perez
Jon Jimenez
Antropozenoren nostalgia
Patxi Iturregi
Asier Urkiza
Barrengaizto
Beatrice Salvioni
Nagore Fernandez
Etxe bat norberarena
Yolanda Arrieta
Ainhoa Aldazabal Gallastegui
Lautadako mamua
Xabier Montoia
Aiora Sampedro
Berbelitzen hiztegia
Anjel Lertxundi
Mikel Asurmendi
Haize beltza
Amaiur Epher
Jon Jimenez
Coca-Cola bat zurekin
Beñat Sarasola
Asier Urkiza
Girgileria
Juana Dolores
Nagore Fernandez
Berlin Alerxanderplatz
Alfred Döblin
Aritz Galarraga
Teatro-lanak
Rosvita
Amaia Alvarez Uria